یزدفردا: عضو شورای اسلامی شهر یزد: هدف از نورپردازی در محوطه، استفاده بهینه از نور برای روشنایی بخشی به محیط با دو عنصر نور و سایه و افزایش کیفیت محوطه است.

به گزارش یزدفردا: فاطمه زارع گفت: یکی از المان‌هایی که تأثیر فوق العاده زیادی بر زیبایی فضای سبز و محوطه ساختمان یا حتی فضا‌های شهری از قبیل محوطه پارک‌ها و میدان‌ها می‌گذارد، استفاده از تکنیک‌های نورپردازی در فضای سبز است.

وی افزود: هدف از نورپردازی در محوطه، استفاده بهینه از نور جهت روشنایی بخشی به محیط به واسطه بازی با دو عنصر نور و سایه و افزایش کیفیت محوطه است.

رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی ادامه داد: روشنایی بوستان‌ها و فضای سبز به عنوان یکی از عوامل مهم در ایجاد راحتی و امنیت کاربران این فضا‌ها اهمیت بسیار دارد.

زارع تصریح کرد: در این خصوص همواره تلاش می‌شود تا با استفاده از تکنیک‌های مناسب و اصولی نورپردازی از اتلاف انرژی جلوگیری شود.

وی اظهار داشت: در بازدید‌های شنبه‌های برخط درخصوص موضوع روشنایی و نورپردازی و به دلیل ارتباط با امنیت و استفاده مناسب خانواده‌ها از فضای سبز، ۱۸ نقطه شهر یزد از جمله نوار‌های سبز میدان امام حسین (ع)، چهارراه فاطمیه، میدان راه آهن، میدان شهید باهنر و میدان انقلاب، صورت گرفته است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا